Checkout za registrirane korisnike ili kao gost

Checkout u web shopu je najvažniji proces svih ecommerce stranica. Svakom vlasniku web trgovine je važno da ga kupci nesmetano prolaze i ostavljaju što manje napuštenih košarica. Iz tog razloga razmatraju svaki korak tog procesa checkout u web shopu: od dizajna, boja, do potrebnih podataka koje traže od kupaca. Postavljanje oba načina: kao registrirani korisnik ili kao gost je najčešća praksa web trgovina. Koji sistem ima određene prednosti i nedostatke razmotrit ćemo u nastavku. Završavanje kupovine kao gost omogućava korisniku narudžbu proizvoda bez logiranja. Taj im način ubrzava proces, a najviše je zabilježen kod novih korisnika (korisnika koji prvi puta naručuju proizvode u web trgovini). Korisnicima nije ugodno ostavljati svoje osobne podatke i prijava kao gost im djeluje manje obvezujuća prema trgovini te imaju dojam da se njihove podaci neće koristiti za neke dublje analize. U konačnici, mogućnost prijave kao gost za korisnike koji prvi puta naručuju u web trgovini im pruža bolje korisničko iskustvo. Za vlasnike web trgovina kupovina kao gost im uskraćuje neke oblike budućih marketinških praksi. Email adresu, u tom slučaju, mogu koristiti samo u svrhu informacija o narudžbi. Ne mogu korisnicima slati novosti, promotivne materijale i posebne ponude. Kao i kod svakog oblika marketinga, što više informacija ima tvrtka, to će bolje ciljati svoju publiku.

Sa druge strane, sve nabrojano ne opovrgava činjenicu da kupovina kao gost ima velik broj konverzija. Korisnici koji kreiraju svoj profil (ili račun) ostavljaju osobne podatke i unose lozinku kojom uvijek mogu ući direktno na svoj profil u web trgovini. U sadašnje vrijeme veliki broj trgovina takvim kupcima omogućuje ponavljanje prijašnjih narudžbi. Čuvanje povijesti narudžbi sprečava pojavu problema kod naručivanja, povrata ili zamijene robe. Korisnik više ne treba ispočetka unositi svoje podatke kod naručivanja robe, a checkout u web shopu im kod logiranja mogu ponuditi razne pogodnosti kao vjernom kupcu. Sa registriranim korisnicima trgovci mogu ostvariti svojevrstan kvalitetniji odnos, jer oni mogu ostavljati recenzije, a trgovci im omogućiti personaliziranu ponudu. Tvrtke im mogu slati ciljane preporuke proizvoda i promotivne materijale. Registriranim korisnicima se omogućava spremanje podataka kod unosa broja kartice i sl. što im olakšava buduće kupovine. Jedna studija

Mooweb.com je došla do zanimljivih rezultata. Studija je obuhvatila vrlo velik broj sesija putem pametnih telefona: 1,8 milijuna. Broj ostvarenih narudžbi registriranih korisnika i korisnika prijavljenih kao gost je bio gotovo izjednačen. Obzirom na velike postotke povećavanja kupovine putem mobitela, ovo je zanimljiva brojka. Jer možda upravo zbog što jednostavnijeg i bržeg pristupa svakoj informaciji putem mobitela u današnje vrijeme, očekivanja su da i kupci u većem broju žele ostvariti takav brzi kontakt sa trgovinom. Ali izgleda da su korisnici ipak dobro educirani i iz iskustva su prepoznali prednosti stvaranja registriranog odnosa sa web trgovinama. Stoga im unos dodatnog podatka kod checkout u web shopu ne predstavlja problem i očekuju zbog toga benefite u budućem odnosu prilikom kupovine. U toj studiji je dobiven i podatak o 10% većoj potrošnji registriranih kupaca nego kod gosta. Svi ti podaci mogu prodavačima poslužiti kao opcija u kojem smjeru trebaju razmišljati kod unapređenja funkcionalnosti web trgovine.

Na koji način još više olakšati korisnicima registraciju prilikom kupovine i kako što bolje potaknuti da to učine u velikom broju. Korisnici vole brzu kupovinu, ali isto tako su spremni ostaviti svoje podatke svojim omiljenim brendovima kako bi im oni nudili povoljne ponude. Preporuka je da što više testirate svoj checkout proces razmišljajući kao kupac. To isto zatražite od svojih kolega, prijatelja i rodbine da to učine. Iznenadit ćete se do kakvih rezultata ćete doći i koje primjedbe ćete dobiti.

Što više raznih sugestija omogućit će da vaš checkout proces u konačnici funkcionira na najkvalitetniji način za korisnike. Na taj način povećavate korisničko iskustvo i stječete dugotrajno povjerenje svojih kupaca.