Mathema d.o.o. - Križevci
   Internet trgovina

5 načina kako ponuditi besplatnu dostavu u web shopu

14. studeni  2018.


Nastavljamo sa pripremama za povećanu potrošnju u web trgovinama koje nas očekuju u narednom periodu.


Koliko puta vam se dogodilo da kupca u vašem web shopu privuče cijena proizvoda, ubaci ga u košaricu i kad se pribroji cijena dostave – ukupna cifra mu više nije baš tako privlačna.


Rijetko koja ponuda u web trgovinama privlači kupce kao besplatna dostava. Besplatna dostava je izvrstan marketinški alat i isplati se dobro proučiti postoje li mogućnosti za takvu ponudu u vašoj Internet trgovini kako bi privukli što više korisnika. Jer i korisnici takve web trgovine ocjenjuju sa pozitivnim korisničkim iskustvom.



Ovo su samo neke od statistika koje govore tome u prilog: čak devet od deset korisnika je reklo da im je to najveći poticaj za kupnju, 68% internetskih kupaca očekuje besplatnu dostavu i za kupnje manje od 50$ dok 47% odustaje od kupnje ako ih dostava dodatno košta.



Za nju su korisnici spremni ubaciti i koji artikl više, samo kako bi dosegnuli limit do kojeg ne trebaju platiti dostavu, njih čak 58% razmišlja na taj način. Ona utječe na ponašanje kupaca na duboko psihološkom nivou, a to možete okrenuti u svoju korist.




Odredite iznos dostave prema potrošenom iznosu



Ovo pravilo se naročito preporuča ako ste novi u e-commerce poslovanju. Odnosi se na određeni iznos kupovine koji kupca kvalificira za ostvarenje mogućnosti besplatne dostave. Dobro pravilo je odabrati prag koji je nešto iznad prosječne vrijednosti kupovine. Na primjer ako je prosječan iznos koji potroše na odjevni predmet 350 kuna, stavite besplatnu dostavu na potrošenih 400 kuna. To vam može pomoći da povećate iznos prosječne kupovine, a pritom štedite na pakiranju za dostavu.


Istaknuti proizvod



Možete ponuditi jedan određeni proizvod sa besplatnom dostavom. Kad kupac odabere željene proizvode i stavi ih u košaricu, ponudite mu taj određeni artikl kako bi ostvario besplatnu dostavu. Na taj način se možete riješiti nekih starih zaliha i otvoriti mjesto novima. Vjerojatno ćete htjeti odabrati artikl koji se isporučuje po niskoj cijeni i lako ga je pakirati uz većinu proizvoda iz vaše ponude.


Dostava u cijeni proizvoda



Jedan od načina kako ponuditi besplatnu dostavu je da cijenu dostave ukalkulirate u cijenu proizvoda. Jasno nam je da prvo pomišljate kako je to skupo. Vi svakako želite da vaše cijene i dalje budu konkurentne. Zato bi trebali izračunati mogućnosti kalkuliranja cijene dostave u artikle sa većom maržom. Ako imate proizvode koji imaju veće profitne marže, lakše ćete pokriti troškove isporuke bez promjene cijene proizvoda.


card



Nagradni program



Ponudite svojim redovnim lojalnim kupcima besplatnu dostavu ako dovedu novog korisnika u vaš web shop. Takav nagradni program će pomoći da ostvarite dublji dugotrajan odnos sa svojim korisnicima.


Pokušajte utjecati na cijenu transporta



Provjerite kolike su mogućnosti smanjenja cijena transporta i ambalaže. Počnite s mjerenjem svojih proizvoda i provjerite koliko ih obično šaljete odjednom. To će vam pomoći u određivanju veličine koje će odgovarati narudžbama koju najčešće dostavljate. Dakle, ako prodajete po jednu stavku, u odnosu na nekoliko, samo pogledajte povijest narudžbe kako biste to odredili i naručite pakiranje koje bi odgovaralo vašim uobičajenim narudžbama. Naravno, ove opcije su gotovo nemoguće kod transporta većih stvari: na primjer namještaja, bijele tehnike i slično. Kod dostava takvih proizvoda treba razmisliti o ponudi popusta na dostavu.


Crni petak i povećana blagdanska kupovina su izvrstan period za promicanje takvih ponuda. Pripremite poneku kampanju vezanu uz besplatnu dostavu i pratite rezultate. Ali prije toga se svakako upitajte:

• Hoću li i koliko ostvariti zaradu iako kupcima ponudim neplaćanje dostave?

• Da li cijena proizvoda pokriva sve troškove, uključujući i dodatno reklamiranje u narednom periodu? Nakon toga još uvijek ostvaruje zaradu?

Jer na kraju besplatna dostava nije jedini trik koji možete ponuditi kod otpreme robe i svakako nije za svaki brand. Ovisi o tome što prodajete, kome i gdje. Možemo vam dati i dodatne savjete!

  Povratak na blog