Mathema d.o.o. - Križevci
   Marketing

Ecommerce marketing za vrijeme pandemije

27. ožujak  2020.

Mnogo toga se u posljednjih nekoliko tjedana strmoglavo promijenilo u našim životima. Pandemija koronavirusa je drastično utjecala na našu svakodnevicu i okrenula naglavačke gotovo svaki segment naših životnih navika. Donijela je sa sobom mnogo briga – za zdravlje naših najbližih, ali i ekonomske i egzistencijalne probleme koje nam budućnost može donijeti.

Za sve koji imaju već uhodano ecommerce poslovanje, prodaja u ovim vremenima se drastično promijenila. Dosta je velik pritisak na informatičku opremu – potražnja raste, ali su i prisutne određene poteškoće u nabavi nekih artikala. Nismo detaljno upoznati sa tom situacijom, ali od naših korisnika dobivamo informacije kako sve skupa za sada još uvijek dobro funkcionira. No, kako se situacija mijenja iz dana u dan, i postojeće navike kupaca se okreću novim potražnjama.

Zatvoreni smo u svojim kućama, ne krećemo se i ne idemo u teretane. Iz tog razloga raste i potražnja za sparavama za vježbanje. Video igre i popratna oprema su također u velikom porastu. Zato je moda trenutno van dometa interesa kupaca.

Vrlo velik je interes za otvaranje web shopa. Mnogi trgovci žele u što kraćem roku svoju prodaju preseliti online. Oni su u nešto težoj situaciji od postojećih, otvorenih internet trgovina, jer vidljivost njihove ponude ne može rasti preko noći.

U svakom slučaju, i postojeći i novi web shopovi u ovom periodu ne smiju zanemariti internet marketing. On je sada potrebniji nego ikada. Ponuda raste, korisnici mnogo pretražuju, ali samo pametan i smislen marketinški pristup može davati dobre rezultate. U ovim trenucima on mora biti senzibilan prema nastaloj situaciji.

Postojeće oglase je potrebno optimizirati u ovom periodu. Uklonite sve oglase koji su agresivni ili bezosjećajni. Također, ugasite oglase koji su izvan nastale situacije – na primjer bezbrižna šetnja i pijenje kave u gradu, zabava u velikom krugu ljudi, odlazak na putovanja. Dakle situacije koje trenutno u ljudima pobuđuju tjeskobu i neizvjesnost kad će se takva vremena vratiti.

Nažalost, i neke internet trgovine su trenutno van funkcije zbog ponude koja u ovim trenucima uopće nije tražena ili zbog nemogućnosti isporuke robe. Obavezno u takvim situacijama morate postaviti obavijest na naslovnu stranicu kako bi korisnicima odmah bila vidljiva. Također preporuka je da se korisnici o tome obavijeste i putem društvenih mreža.

Isto tako, neke internet trgovine su morale promijeniti svoj način poslovanja. Farmeraj.hr koji opskrbljuje svježim voćem i povrćem velik broj restorana, prilagodili su svoj poslovanje i ponudili dostavu maloprodajnim kupcima na području grada Zagreba. Neki naši korisnici su snizili cijenu dostave i naveli kako trenutno nemaju plaćanje pouzećem. Navedeno su oglasili putem društvenih mreža i plaćenih oglasa.

Mnogi trgovci su oprezni oko marketinških ulaganja, potpuno razumljivo, jer osjećaju strah zbog najavljene recesije. No, tvrdnje svjetskih stručnjaka su kako su krizna vremena pogodna da manjim ulaganjima lakše doprijete do svojih kupaca. Tako Neil Patel spominje kako je tokom recesije od 2008.godine naučio da konkurencija u velikom broju posustaje u takvim situacijama i pritom ta situacija otvara vrata novim oglašivačima. Stoga poručuje da je ovo pogodna situacija da korisnici koji su u mogućnosti čak i udvostruče svoja marketinška ulaganja. Jer tokom ekonomskog pada konkurencija postaje sve slabija, a vaša ulaganja lakše i brže dovode do konverzija.

Ova pandemija neće vječno trajati. Recesija koja će nastupiti nakon toga također će imati neki svoj tok, nadamo se što kraćem periodu. Trenutna pametna marketinška ulaganja vam otvaraju mnogobrojne poslovne prilike koje će nastupiti u stabilnijim vremenima. Izgradit ćete prepoznatljivost i pouzdanost kod svojih kupaca. A na račun toga i otvoriti mogućnost za proširenje svojeg asortimana.

Trenutno ono što možete je usmjeriti svoje oglase na kućnu i obiteljsku atmosferu. U fokus stavite ponudu koja će izolaciju olakšati i učiniti ugodnijom. Ne koristite upadljive slike i boje, niti eksplozivne natpise. Neka se i vaši oglasi uklope u senzibiliziranje novonastale situacije.

Trebate li bilo kakav savjet ili pomoć, svakako nam se obratite!

  Povratak na blog