Marketing strategija

Marketing strategija igra ključnu ulogu u postizanju dugoročnog uspjeha vaših marketinških aktivnosti. Ona detaljno razrađuje sveukupne ciljeve vašeg poslovanja i kanale koje ćete koristiti za dosezanje svoje publike te postizanje zadanih ciljeva.

Prvi korak kod razvoja strategije je istraživanje tržišta. Ovdje je potrebno odrediti ciljanu publiku kojoj želite prodavati svoje proizvode. Na temelju podataka dobivenih iz raznih analitičkih alata te proučavanje publike vaših konkurenata možete doći do korisnih informacija. Iz navedenih podataka kreirajte osobu koja sadrži karakteristike vašeg kupca. Takvoj osobi se obraćate kroz naredne marketinške radnje.

Nakon toga istražite po čemu je vaša ponuda konkurentnija. Što motivira korisnike da odaberu vaše proizvode ili usluge umjesto kod konkurencije. Istaknite te prednosti kroz komunikacijske kanale kako biste potaknuli konverzije u vašim marketinškim kampanjama.

Postavite ciljeve koji će vašu marketinšku strategiju uputiti u pravom smjer bez nepotrebnih okolišanja i pucanja u prazno. Postavite dostižne, mjerljive i vremenski ograničene ciljeve.

Unutar marketing strategije, tvrtke će koristiti različite taktike – poput organskog i plaćenog marketinga te putem raznih kanala kao što su tražilice, email poruke ili društvene mreže. Prije razvoja marketing strategije istražite razne kanale putem kojih ćete oglašavati svoje proizvode i poslovanje. Putem raznih društvenih mreža na pristupačan način se možete povezati sa svojom publikom. Vrsta vašeg poslovanja će biti smjernica kojom ćete odabrati društvene mreže sa vašom ciljanom publikom. Isticanje najboljeg u marketingu na društvenim mrežama više je od same reklame vaše tvrtke – radi se o razumijevanju, angažiranju i reagiranju prema vašoj publici i stila njihovog života.

Većina prometa web trgovine dolazit će sa tražilica poput Googlea. Iako je za ovu strategiju digitalnog marketinga potrebno vrijeme, znanje i iskustvo, to je dugoročno ulaganje koje će jeftinije stjecati klijente prilikom pretraživanja u odnosu na plaćeno oglašavanje.

Email marketing je nezaobilazan pristup klijentima koji ostvaruje najveće konverzije. Razmislite o načinu pridobivanja što većeg broja email preplatnika. Ponudite popuste ili besplatnu dostavu nakon unosa podataka za slanje email poruka.

Zadržavanje postojećih kupaca je jednako važno kao i privlačenje novih. Izgradnja povjerenja kroz kontinuiranu komunikaciju i kvalitetnu uslugu ključna je za održavanje lojalnosti kupaca.

Odredite marketinški proračun koji planirate potrošiti na marketinške inicijative. Proračun ne treba biti velik – neke od najkreativnijih marketinških ideja mogu biti nevjerojatno isplative. Procjena vam može pomoći kako biste spriječili prekomjerno trošenje i izmjerili povrat ulaganja. Prosječna tvrtka troši oko 10% svog godišnjeg prihoda na marketing. Marke s agresivnom strategijom oglašavanja vjerojatno će trebati veći marketinški proračun, dok će internetske trgovine koje tek počinju možda prvo htjeti testirati nekim besplatnim taktikama. Nakon što odredite svoj ukupan iznos, dodijelite ga svakom marketinškom kanalu koji planirate koristiti. Većina platformi ima alate za proračun koji objašnjavaju koliko će vaš novac dosegnuti prikaza kod publike. Oglašavanje na Facebooku pokazuje koliko publike možete dosegnuti (ili koliko će ljudi ispuniti cilj vaše kampanje) nakon što unesete dnevni proračun.

Digitalni marketing nas ne čini imunima na loša mjerenja, ali svakako značajno olakšava praćenje naših rezultata. Stope konverzije, troškovi akvizicije kupaca, razdoblja povrata, ponašanje korisnika – digitalni marketing nudi gomilu podataka koje vlasnici tvrtki mogu analizirati kako bi pratili tok ulaganja. Konkretno, navedeni marketing se može testirati s minimalnim proračunom i preciznim ograničenjima, što vam omogućuje da zadržite niže troškove dok ne pronađete uspješnu kampanju. Nakon toga možete brzo i agresivno povećati svoje marketinške aktivnosti ako je potrebno. Već znate što funkcionira, samo je potrebno udvostručiti. Slično tome, možete pratiti svoju marketinšku analitiku kako biste vidjeli koje kampanje imaju najlošiju izvedbu. Prije nego što isključite kampanje s lošom izvedbom, provjerite može li se nešto učiniti kako bi bile efikasnije. Budite kreativni u osmišljavanju i precizni u mjerenjima, uspjeh je tada zagarantiran.

Bez dobro osmišljene strategije, marketinške aktivnosti mogu biti neusmjerene i neučinkovite, što može rezultirati gubicima i nedovoljnim ostvarivanjem ciljeva. Stoga je važno posvetiti dovoljno vremena i resursa razvoju i implementaciji strategije koja će odražavati ciljeve i vrijednosti vašeg brenda.