8 troškova kod otvaranja web shopa

Kod otvaranje web shopa čini Vam se da nemate drugih troškova osim računala, spajanja na Internet i platforme za web shop. No, postoji ipak nešto više troškova od navedenih, a vi kao vlasnik web shopa morate biti upućeni u njih na vrijeme. Tanka je linija između uspješnog i neuspješnog poslovanja kod malih tvrtki i obrta, stoga morate računati na svaki trošak koji vas očekuje kod izrade web shopa.

Ovo su troškovi koje možete očekivati za otvaranje web shopa:

Izrada web shopa i hosting

Ovo su troškovi za koje ste znali unaprijed. Izrada web shopa uključuje troškove kvalitetne izvedbe gdje će klijenti moći obaviti online kupovinu bez ikakvih poteškoća sa uključenim sigurnosnim plaćanjem karticama, SSL sigurnosni certifikat i hosting.

Registracija tvrtke ili obrta i porezi

Za otvaranje web shopa trebate imati registrirani obrt ili tvrtku. Obrt ili tvrtka podliježu zakonima i kazne nisu zanemarive. Tvrtka ili obrt u čijem je vlasništvu internet trgovina treba biti definiran kao gospodarska djelatnost kupnje i prodaje robe te pružanja usluge u trgovini. Pod djelatnosti treba registrirati trgovinu na malo preko pošte ili interneta i usluge informacijskog društva. Ovdje naglašavamo provjeru svih zakona kojima podliježe web shop.

Usluge interneta

Za online prodaju trebat ćete kvalitetan 24-satni pristup Internetu. Stoga se raspitajte o brzini i paketima koje nude telekomunikacijske tvrtke. Također možete računati i na povećani račun za struju.

Dostava

Na tržištu postoje razne dostavne službe. Provjerite njihove cijene, jer dosta variraju. Također i njihova usluga nije uvijek savršeno točna, zapravo ponekad se znaju dogoditi i veće pogreške. Raspitajte se kod postojećih tvrtki koje koriste usluge dostavnih službi, potražite recenzije na internetu, pa tek onda donesite odluku. I da, svakako dodajte i te troškove u web poslovanje.

Povrati

Povrati su u web shopovima čak dvostruko češća pojava od fizičkih trgovina. Jasno naznačite mogućnost povrata u vašem web shopu i uračunajte njihov trošak u kalkulaciju poslovanja.

Održavanje informatičke opreme

Kvalitetna informatička oprema je prijeko potrebna u svakom trenutku e-commerce poslovanja. Održavanje i kupnja nove opreme su troškovi koje budući vlasnici web shopova često zanemaruju, a nerijetko se dogodi da taj trošak nastane u nezgodnom trenutku. I uvijek ga je potrebno riješiti po hitnom postupku!

Upravljanje zalihama Za točno upravljanje zalihama preporuka je povezivanje web shopova sa knjigovodstvenim sustavom (ERP), jer se tada neće događati neželjeni propusti koji mogu dovesti i do velikih gubitaka u e-commerce poslovanju.

Marketing i oglašavanje

Trošak koji iznosi otprilike 7-12% prihoda web shopa. Računajte na njega od samog početka, iako prihoda još možda niti nema. Jer samo pametnim ulaganjem u marketing i oglašavanjem će vaša prodaja rasti, a kupci prelaziti od konkurencije k vama. Postoji mnogo načina na koje možete reklamirati vaš web shop: od društvenih mreža, plaćenih Google oglasa, SEO-a, i ostalo. Za početak se trebate odlučiti kojom metodom ćete se oglašavati i dobro izračunati vaša početna ulaganja. Obratite pozornost na svoju ciljanu publiku te na kojim kanalima se ona najčešće nalazi, pa neka vam to bude polazna točka. Kao i svako poslovanje i e-commerce donosi svoje troškove. Kako bi sve troškove mogli podmiriti bez poteškoća i kašnjenja, vrlo je važno da u samom startu računate na njih. Bez njih vaše poslovanje neće trajati dugoročno.