Kako pripremiti poslovanje web trgovine u trenucima globalne krize

Kako pripremiti poslovanje web trgovine u trenucima globalne krize – U trenucima kada se svijet počeo malo opuštati nakon dvogodišnjeg perioda pandemije, zatekao nas je nagli i agresivni rat u Ukrajini. Uslijed laganog buđenja svjetske ekonomije i pripreme za rast potrošnje, svakodnevno se susrećemo sa novim vijestima kako ovaj rat utječe na poslovanje širokog spektra raznih sektora. Obzirom da ove promjene utječu na brojne ekonomske segmente, niti poslovanje web trgovine ne može biti izuzeto od utjecaja ove krize. Iz tog razloga je potrebno sagledati na kojim se sve područjima mogu očekivati poteškoće za poslovanje web trgovine, te na koje sve načine utjecati kako bi se negativan učinak na poslovanje što više umanjio.

Prva poteškoća sa kojom se već suočavaju brojni trgovci je poremećaj u lancu opskrbe robom. Opskrbni lanac se još nije u potpunosti oporavio od perioda pandemije, a već se suočava sa novim poteškoćama. Poteškoće su isto tako nastale u vrlo kratkom periodu stoga je potrebno brzo i snalažljivo djelovanje kako bi se navedeno što manje odrazilo na ecommerce poslovanje. Potrebno je sagledati mogućnosti iz kojih područja je moguća opskrba potrebnom robom, naročito ako je dosadašnja stizala iz zaraćenog područja. Zbog novih lokacija i veće potražnje moguć je duži period isporuke, stoga je preporuka da se poduzmu mjere oko mogućnosti naručivanja veće količine koje će potrajati duži period.

Sljedeća poteškoća bi mogla nastati zbog situacije sa isporukom plina. Ovdje je upitno koliko navedena situacija može imati direktnog utjecaja sa ecommerce poslovanjem, no zasigurno će određene poteškoće nastati i u ovom segmentu.

Ono što se konkretno može napraviti u ovom trenutku, a može pomoći tvrtkama da se pripreme na novonastalu situaciju, je razmatranje sljedećih pitanja prema Webinterpret:

  • Kakav je potencijalni utjecaj rata na vaše poslovanje?
  • Koji su poslovni rizici i kako ih svesti na minimum?
  • Što možete učiniti sada, a što u budućnosti? Jeste li spremni za nekoliko scenarija?
  • Što možete učiniti ako najgori scenariji postanu stvarnost? Koje su posljedice? Koliki su troškovi? Kako ćete ih pokriti?
  • Što će/na koga će utjecati: na vaše dobavljače, klijente, osoblje ili bilo koji drugi aspekt vašeg poslovanja?
  • Ovisni ste o ograničenom broju dobavljača? Jesu li iz Rusije?
  • Možete li pronaći alternativne dobavljače? Koliko će to trajati? Koja je razlika u cijeni i što to znači za vaš proračun (planiranje)?
  • Imate li rezervne izvore zaliha? Ima li smisla naručiti više unaprijed?
  • Što i kako ćete komunicirati sa svojim kupcima?
  • Očekujete li da će se kupovno ponašanje vaših kupaca promijeniti?
  • Možete li predvidjeti fluktuacije potražnje u svojim kategorijama proizvoda?
  • Jeste li ažurirali prognozu prodaje, zaliha i novčanog toka?
  • Kako promjenjive okolnosti mogu utjecati na vaše zaposlenike? Što možete učiniti kako biste riješili njihovu situaciju?
  • Dolazi li većina vaše prodaje od manjeg broja proizvoda? Ako je tako, možete li proširiti svoje mogućnosti?
  • Dolazi li većina vaše prodaje iz jedne ili dvije zemlje? Ako je tako, možete li proširiti svoje mogućnosti?

Trudite se biti proaktivni više nego ikada. Ipak preostaje nekoliko stvari koje možete učiniti za poslovanje web trgovine. U svakom trenutku pazite na svoj opskrbni lanac i pokušajte biti spremni na razne teškoće poput dužeg vremena isporuke. Na kraju, bilo bi dobro da provjerite sigurnost internetske mreže.