Internet trgovine u periodu koronavirusa

Internet trgovine u periodu koronavirusa – Ovih dana sva pažnja je usmjerena na koronavirus, sa posebnom pažnjom pratimo novi broj zaraženih i primamo svakodnevne upute kriznih stožera. U cijeloj novonastaloj situaciji naročito nas zanimaju zakonske odredbe koje bi se mogle donijeti za poduzetništvo, jer u ovim trenucima uz veliku brigu o zdravlju, zabrinuti smo i ekonomskom situacijom koja će se proizvesti iz ove cijele situacije. Također intenzivno pratimo ecommerce poslovanje diljem svijeta i kod nas Europi. Najčešće spominjana fraza u tim novostima je kako će u narednom periodu online prodaja rasti naspram ostalih oblika trgovine. Takvi podaci ne iznenađuju u vremenu kada je velika mogućnost zaraze u prostorima gdje cirkulira velik broj ljudi, poput trgovačkih centara. Korisnici se osvješćuju i kupovinu obavljaju preko interneta. No, svjesni smo kako se cjelokupna pažnja korisnika usmjerila na ponudu koja je usko vezana uz ovu pandemiju. Stoga je i odabir pri kupovini u ovom trenutku usredotočen na nužno potrebne potrepštine. Ako Internet trgovine u svojoj ponudi imaju neke od trenutno vrlo traženih proizvoda, poput higijenskih potrepština i proizvoda za liječenje, razumljivo je kako potražnja i posjete rastu. Ono što ste dužni svojim korisnicima pružiti, ako u vašoj Internet trgovini postoji ovakva ponuda, su točni i transparentni podaci o takvim artiklima. Točan sastav proizvoda, količina, dostupnost i ostale potrebne informacije trebaju biti jasno istaknute uz artikl. Osobito pripazite kod formiranja cijene, ne koristite nastalu situaciju za obračunavanje visokih marži. Trenutno se nailazi na mnoge dezinformacije i teško je biti siguran kod kupovine. Bogat i koristan sadržaj sa korisnim poveznicama korisnicima mogu biti od pomoći. Ovo je pravo vrijeme da izgradite povjerenje kod svojih kupaca. Iako se čini kako je teža situacija na online tržištu sa proizvodima koji nisu iz gore navedenih skupina, za sada još ne dolaze podaci o nekom značajnijem padu prometa. Razumljivo, prekratak je period. Ali činjenica kako će općenito Internet trgovine u narednom vremenskom periodu (dugoročno) biti mnogo više posjećene je više nego očigledna. Kupci će sve više kupovati zavaljeni u fotelju ili sa kuhinjskog stola gdje odrađuju svoje konferencijske pozive i općenito posao obavljaju online od kuće. U ovim nadolazećim neizvjesnim vremenima, pažnja korisnika će biti kratkoročna i često ometana informacijama sa strane. Te činjenice treba imati na umu kod prezentacije svoje ponude i postavljanja marketinških aktivnosti. Ali sa druge strane, prilikom pretrage osnovnih namirnica, ljudi će poželjeti kupovati stvari koje im nisu u tom trenutku neophodne. Isto tako znamo da kućanski aparati imaju svoj vijek trajanja bez obzira na nastalu situaciju, potražnja za računalima i opremom će biti možda i veća nego do sada. I mnoge druge ponude će ljudima i dalje biti primamljive. Ono što prodavači u takvom trenutku trebaju sebi osigurati je da njihova ponuda bude dobro usmjerena, personalizirana, marketinški dobro i kvalitetno osmišljena. Pretraga u Internet trgovini učinkovita i relevantna. Performanse Internet trgovine i digitalnog marketinga će biti presudne za ukupne rezultate i zaradu u takvom poslovanju. Sve više će se početi razmišljati o načinu isporuke i preuzimanju pošiljaka. Pritom će naglasak biti na pouzdanim prijevoznicima i opcijama prijevoza koje su u mogućnosti ponuditi socijalno distanciranje na neki određeni način. Prijevoznici zasigurno o takvom načinu dostave intenzivno razmišljaju u ovom periodu. Takve prilagodbe će biti potrebno i jasno naglasiti u Internet trgovini. Potpuno je jasno da ovo nije lako i jednostavno primijeniti, ali nadamo se nekom učinkovitom rješenju.

Dugoročne posljedice za ecommerce poslovanje

Činjenica je kako se navedena situacija u ecommerce poslovanju (kao i velikom broju ostalih poslovnih branši) neće stabilizirati u skoro vrijeme. Tvrtkama je presudno da u ovom trenutku raspolažu kvalitetnim ecommerce rješenjem u kojem mogu prilagoditi ponudu asortimana kako u novonastaloj situaciji, tako i u dugoročnim promjenama u kojem će se tržište kretati. Jer promjene navika kupaca, odnosno prelaska na online tržište će se ukorijeniti sa ovom situacijom. Još brže će se implementirati brojna VR i AR rješenja u ecommerce sustave u kojima će kupci moći još kvalitetnije i bolje pregledati artikle. Time će Internet trgovina dugoročno postati prvi izbor kod obavljanja kupovine velikog spektra prodajnog asortimana. Svi se nadamo kako će cjepivo protiv virusa SARS-CoV-2 biti brzo otkriveno i pandemija suzbijena. Svi se isto tako nadamo kako neće ostaviti ekonomsku katastrofu iza sebe. Brzom prilagodbom i promišljenim poslovnim odlukama želimo da što bezbolnije prebolite ovu situaciju i nadasve zdravi dočekate nove poslovne izazove.