Korisničko iskustvo u izradi web shopa

U današnje vrijeme kupci su sve više izbirljivi i pronicljivi. Gotovo 40% kupaca će napustiti web shop ako im je dizajn neprivlačan, prema istraživanju Adobe-a. Stoga ecommerce tvrtke ulažu mnogo truda u izradu čistog dizajna i jednostavnog za navigaciju kako bi korisnicima kupovina bila što više intuitivna. Korisničko iskustvo u izradi web shopa se odnosi na potpuno razumijevanje korisnikova razmišljanja i funkcioniranja kod online kupovine. Osnovna ideja tipičnog dizajna korisničkog iskustva je shvaćanje što korisniku pruža jednostavno, logično i ugodno iskustvo kupovanja. Iskustvo korisnika u web shopu se odnosi na njegovu percepciju nakon interakcije sa vašom web lokacijom – pozitivnom ili negativnom. Korisničko iskustvo ima veliki utjecaj i na napuštanje košarice. Pokušajte zamisliti situaciju kada u fizičkom dućanu dolazite do prodavača kako bi zatražili pomoć oko kupovine, a on je zauzet pisanjem poruka ili igranjem na mobitelu. Takve situacije rade velike propuste i gubitke u online prodaji. Konkretno kod situacije napuštanja košarice zbog lošeg korisničkog iskustva, proces plaćanja treba biti u potpunosti jasan za svakog kupca. Vrlo je važno da gumb kupnje bude jasno istaknut, a testiranjem možete provjeriti koje boje i font gumba odabrati za odlično korisničko iskustvo. Korisničko iskustvo igra ključnu ulogu u zadovoljstvu ili nezadovoljstvu korisnika i ne odnosi se samo na estetiku. Atraktivna prezentacija proizvoda, jednostavan proces plaćanja i mnoštvo intuitivnih funkcionalnosti direktno utječe na uspjeh ecommerce poslovanja. Neki od osnovnih, ali ključnih čimbenika koje trebate uzeti u obzir su: • Jednostavnost rada. • Dizajn koji ne zasjenjuje web lokaciju. • Promocija proizvoda. • Sigurnost korisničkih podataka. • Odgovarajući vizualni elementi kao što su izbornici i katalozi. Loš korisnički doživljaj je poput hodanja kroz vrlo neurednu i neorganiziranu trgovinu. Sigurni smo da svojim korisnicima želite olakšati kupovinu. Zadržite prednost naspram korisnikovih očekivanja, jer konkurencija je udaljena jednim klikom od vašeg web sjedišta. Brzina učitavanja je prvi segment korisničkog iskustva sa kojim se korisnici suočavaju. Brzina učitavanja iz godine u godinu postaje sve osjetljiviji detalj i počeo je znatno utjecati na odustajanje korisnika od ulaska u web shop zbog predugog učitavanja. Korisnici žele u što kraćem roku pronaći željeni proizvod. Također i Google uzima u obzir učitavanje stranice kod rangiranja web stranica. Ažurirajte i osvježavajte svoje web sjedište. Trendovi se mijenjaju, pratite ih i primjenjujte u svojem web shopu. Web shopovima je nakon izgradnje potreban konstantan razvoj. U prvom redu se to odnosi na dizajn ali isto tako i na sadržaj te funkcionalnosti web shopa. Obratite pažnju da pružite sva potrebne informacije na privlačan način. Pružite im informacije o svojoj tvrtki kao i one obavezne: politiku privatnosti, povrat robe i ostalo. Postavite na njih korisne linkove i slike koje će korisnicima olakšati traženje odgovora na razna pitanja. Proaktivno zatražite povratne informacije od korisnika. To je osobito važno učiniti prije nego se dogodi bilo kakav problem koji bi mogao izazvati i neke veće neželjene situacije. Postavite anketne listiće prilikom odjave ili putem maila. Na taj način pokazujete koliko vam je stalo do onoga što vaši kupci misle i osjećaju. Chat box omogućuje korisnicima direktan kontakt i brzo rješavanje problema. Sve više vlasnika web shopova se odlučuje na tu funkcionalnost, jer se sve više ukazuje potreba da kupcima budemo dostupni u svakom trenutku. U konačnici imamo slijedeće važne stavke za odlično korisničko iskustvo u web shopu:

• Jednostavna osnovna navigacija

• Jednostavan i brz proces checkout-a i plaćanja

• Neka važni elementi na stranicama budu upečatljivi i odudaraju od ostalih podataka (gumb kupi, akcije, posebne naznake i sl.)

• Minimalizam u dizajnu će uvijek dati naglasak proizvodima

Bez obzira kojoj vrsti ecommerce prodaje pripadate, svojim korisnicima nastojte pružiti jednostavno, čisto i atraktivno web sjedište. Uvijek težite stvaranju sveobuhvatnog strateškog pristupa koji će korisnicima pružiti odlično korisničko iskustvo vaše web trgovine. Pratite svoju publiku i primjenjujte potrebne promjene. Korisničko iskustvo je zasigurno i sada i u budućnosti temelj kvalitetnog ecommerce poslovanja.