Mobile-first index na webu

Mobile-first index na webu – Google često uvodi promjene kod indeksiranja stranica. Uvode se redovito, a praćenje i aktivno provođenje tih promjena može biti od vitalnog značaja kod poboljšanja ranga vaše stranice. Izrada web shopa mora pratiti sve segmente uspješne izvedbe, pa tako i pripremiti web sjedište na indeksiranje Googlovih algoritama kojima će dobro rangirati web shop. Google, kao najpopularnija tražilica na svijetu se trudi svojim korisnicima pružiti što bolje korisničko iskustvo. I sve promijene koje Google uvodi u algoritam rangiranja su napravljene u tom pravcu.

Jedan od tih noviteta je uvođenje mobile-first index. Googleov mobile-first index funkcionira tako što prilikom indeksiranja, algoritmi su prioritetno usmjereni na mobilne verzije stranica naspram desktop stranica. Google je uvijek tvrdio kako je njegov primarni cilj pružiti svojim korisnicima izvrsno korisničko iskustvo. Svrha mobile-first index je da to pruža korisnicima bez obzira pristupaju li internetu putem desktopa, pametnih telefona ili tableta. Obzirom da je porastao pristup internetu putem mobitela u zadnjih nekoliko godina, nije niti čudno da je Google napravio ovakav potez. Krajem 2018. indeksirano je otprilike polovica web stranica mobile-first index. Od 1. srpnja 2019. indeksiranje je postavljeno za sve domene. Kao što je John Mueller iz Googlea izjavio kako nema nekih određenih prioriteta kod indeksiranja, već se prati sadržaj na stranicama, slike, video zapisi, unutarnje linkanje jednakim intenzitetom. Isto tako je istaknuo kako niti jedna web stranica nije savršena, pa su neki dijelovi weba bolji za mobilni pregled, a neki za desktop. U konačnici žele biti sigurni kako je mobilna verzija nakon indeksiranja ravnopravna desktop verziji tako da ih se bez problema može prebaciti sa jedne na drugu verziju. Također je naglasio početkom ove godine kako će proces mobile-first index trajati određeni period, te još uvijek mobilne stranice nemaju prednost naspram onih koje su prilagođene samo za desktop verziju.

Dakle, još uvijek nema panike oko ovih promjena, ali je krajnje vrijeme da poduzmete sve što možete da bi izbjegli katastrofu u vidu diskriminacije na Google tražilici. Ako je vaš web responzivnog dizajna, svejedno je potrebno provjeriti brzinu učitavanja na mobilnoj verziji. Da bi se povećala brzina učitavanja mobilne verzije potrebno je optimizirati slike, redirekcije svesti na minimalan broj, provjeriti brzinu dostupnosti servera. Isto tako je potrebno provjeriti jesu li slike i ostali dinamički elementi weba korektno postavljeni i optimizirani za mobilno iskustvo. Prvi i osnovni cilj ovog indexa je bolje korisničko iskustvo na webu, uključujući i ecommerce sustave.

Ovdje je jedan od važnijih segmenata navigacija koja u mobilnoj verziji treba biti maksimalno jednostavna i vidljiva korisniku u svakom trenutku. Automatsko dovršavanje izraza može znatno olakšati korisniku da dođe do željenih rezultata. Omogućite filtriranje proizvoda kako bi korisnici što više mogli sažeti svoju pretragu. Zumiranje slike je važno na mobilnim kao i na desktop verzijama. Osobito zbog manje rezolucije ekrana, morate korisniku omogućiti detaljan prikaz svakog proizvoda. Mogućnost prikaza samo numeričke tipkovnice kod unosa kartice znatno će olakšati plaćanje kupcu na mobitelu. Isto tako prikaz @ kod unosa email adrese je važna sitnica koja će ubrzati i olakšati proces. Provjerite jeste li omogućili kontekstualne tipkovnice koje se mijenjaju na temelju zatraženih ulaza. Izbjegavajte pop-up prozorčiće kod unutarnjeg pregledavanja web shopa. U trenutku prelaska sa jedne web stranice na drugu, korisnik mora pritisnuti sitan x na prozorčiću je trenutak vrlo lošeg korisničkog iskustva, pa čak i Google može penalizirati to sjedište.

Potpuna mobilna verzija web stranica i detaljna analiza će vam pomoći kod boljeg ranga i u budućnosti donijeti sigurniju bolju poziciju na tražilici.