Očekivanja kupaca u B2B web shopu

Otvaranje kvalitetnog B2B web shopa može učvrstiti poslovni odnos sa korisnicima putem funkcionalnosti ponavljanja starih narudžbi, izvještavanja korisnika u stvarnom vremenu i poboljšanom uslugom za korisnike. Zadržavanje B2B korisnika je kompleksniji proces od B2C korisnika, gdje dobar loyalty program može odigrati značajnu ulogu. Zadržavanje kupaca u B2B web shopu je složen poslovni proces koji konstantno uključuje zadržavanje kvalitete proizvoda u skladu sa kvalitetnom isporukom, dogovorenih konkurentnih cijena i održavanje konstantne bliske veze između prodajnih predstavnika i korisnika. Naravno, sve kako je definirano u potpisanom poslovnom ugovoru. B2B kupci ističu kako su jednostavno naručivanje robe (sa funkcionalnošću ponavljanja prijašnjih narudžbi) i zadovoljstvo kupaca pokazatelji uspješnosti svakog B2B web shopa. Kako bi postigli zadovoljstvo kupaca koje direktno utječe na njihovo zadržavanje, treba učinkovito poraditi na ključnim elementima koji će kupcima olakšati naručivanje u vašem B2B web shopu. Personalizacija znatno utječe na zadržavanje kupaca B2B ecommerce sustava. Neki od tih elemenata bi svakako bili: preporuka proizvoda, live chat, unaprijeđena pretraga, definiranje personala kupaca i stvaranje relevantnog sadržaja.

Ovdje je dobro postaviti si pitanja:

• Kako naša stručnost može povećati vrijednost našeg poslovanja?

• Kakav sadržaj je najkvalitetniji za naše korisnike i koja poboljšanja implementirati?

• Koliko su našim partnerima i distributerima kompatibilni određeni alati za poboljšanje poslovanja?

B2B kupci zahtijevaju i značajke koje su prisutne u B2C web shopovima, jer bez njih nije moguće napraviti narudžbu. Neke od njih su:

Informacije o proizvodu – Kupci B2B-a žele detaljne informacije o proizvodu. To ne uključuje samo detalje i specifikacije proizvoda, već i zalihu proizvoda, uvjete plaćanja, raspon cijena, informacije o isporuci i mogućnosti povrata. To je slično onome što se neki potrošači nadaju pronaći na stranici s detaljima proizvoda.

Jednostavan i brz checkout – Zapamtite, isti kupci koji kupuju B2B također koriste jednostavan checkout na B2C web lokacijama. Ovi kupci žele slično korisničko iskustvo kada kupuju proizvode i materijale za rad.

Jednostavno ponavljanje prošlih narudžbi – Velika većina B2B kupovina nisu jednokratne narudžbe. Umjesto toga, kupci više puta naručuju iste proizvode. Proizvođači i distributeri trebali bi nuditi svojim korisnicima besprijekorno naručivanje prijašnjih narudžbi.

Brza dostava – B2B kupci očekuju brzu isporuku. To se posebno odnosi na proizvode na zalihama. Ako imate razrađeni rok dostave, svakako taj podatak prikažite na svojem B2B web shopu.

Napredno praćenje narudžbe – Omogućite detaljno praćenje narudžbi tijekom cijelog postupka dostave. Bez obzira sa kojeg skladišta se ta pošiljka priprema za slanje, kupac mora biti upoznat sa svakim korakom. Također je važno da se navede naziv korisničke službe koja će dostaviti robu.

Istraživanja pokazuju kako B2B proizvođači i distributeri na globalnom nivou smatraju da su ostvarili samo mali dio mogućnosti koje im pružaju kvalitetna B2B ecommerce rješenja. Jer, osim što B2B kupci imaju očekivanja neometanog i jednostavnog kupovanja putem B2B platformi, mnoge tvrtke imaju brojne specifičnosti u svom poslovanju koje je potrebno implementirati u taj sustav kako bi korisnicima pružao kvalitetan poslovno-prodajni proces. Stoga je vrlo važno da tvrtke prepoznaju potrebe svojih klijenata i u suradnji sa developerima implementiraju sve potrebne funkcionalnosti u svoj B2B web shop.