Strategije sadržajnog marketinga u web shopu

Sadržajni marketing je proces generiranja i dijeljenja sadržaja koji pasivno privlači potencijalne korisnike u stalne kupce. Ta marketinška strategija je popularna kod otvaranja web shopa jer ima dugoročne SEO prednosti. Isto tako i korisnicima donosi korist ispred direktnih marketinških poruka. Sadržajni marketing je proizašao iz potrebe da se korisnicima ponudi kvalitetnija marketinška ponuda u moru reklama kojima su konstantno bombardirani. Razvodnjavanje direktnog marketinga dovelo je do brzog porasta sadržajnog marketinga, gdje tvrtke objavljuju članke i pružaju informacije za koje su korisnici istinski zainteresirani. On educira korisnike i pridonosi stvaranju lojalnog odnosa sa kupcima. Kada je kvalitetno i učinkovito napravljen, društvene mreže mu mogu pomoći u brzom širenju među korisnicima. Putem content marketinga, kupcima možete pružiti potrebne informacije o proizvodima i uslugama. Dok im pružate potrebne informacije, podsjećate korisnike na svoj brend. Uspjeh da se postigne sadržajni marketing ovisi o:

a) Izradi sadržaja koji ljudi legitimno žele konzumirati

b) učinkovito distribuiranje sadržaja kako bi bio vidljiv putem organskog pretraživanja, društvenih medija ili e-pošte.

Osim što je svrha korisnike upoznati sa vašim brendom, content marketingom ih treba pretvoriti u lojalne kupce. To možete učiniti na slijedeći način:

• Korisnicima ponudite koristan sadržaj u kojem se postavljate autoritativno. Za online trgovce stvaranje autoriteta na temu njihovih proizvoda stvara vezu između kupca i trgovca. Uputite korisnike na blog ili neki sličan izvor informacija na vašem web sjedištu.

• Naučite ih na koji način ih vaš proizvod može učiniti drugačijim. Kroz dodatne informacije i stranice proizvoda im recite što čini vašu ponudu jedinstvenom.

Sadržajni marketing možete objavljivati u više različitih formata: pisani sadržaj, video isječci, infografika, email. Video marketing dominira već neko vrijeme. Pitka forma koja korisnicima vrlo lako može prenijeti koju mogućnost imaju vaši proizvodi i kako ih najbolje iskoristiti. Svakako provjerite preporuku dužine videa za vašu branšu. Infografika se dijeli tri puta više na društvenim mrežama od svih drugih sadržaja – govore zadnje statistike. Pa je iz tog razloga u prošloj godini ta forma podijeljena 800% više od ostalih vrsta sadržaja. To znači da je tržište preplavljeno tom formom, pa prilikom stvaranja inforgrafika treba obratiti pozornost da budete originalni, privlačni i informativni. E-mail marketing je učinkovit način za povezivanje i komunikaciju vrijednosti vašeg branda s prošlim i potencijalnim klijentima. Važno je napomenuti da ne biste trebali koristiti e-poštu samo za prodaju i promotivni marketing. Da biste izgradili prepoznatljivu svijest o svojoj robnoj marki, ne zaboravite u kampanje e-pošte uključiti različite vrste vrijednog sadržaja. Postoji dosta veliki broj različitih vrsta sadržaja koje možete postaviti na svojem web sjedištu: razni vodiči, upute, e-knjige, savjeti. Poanta je da ne pretjerate sa načinima komuniciranja – ponudite 2-3 glavne vrste sadržaja. Duljina sadržaja u ecommerce-u B2C trgovinama je kraće forme. Dok B2B trgovine preferiraju oko 2000 riječi, početni sadržaj u B2C trgovinama zahtijeva 945 riječi (prema nekim istraživanjima). Navedeno je iz razloga što se sadržaj znatno više konzumira putem mobilnih uređaja, a manji sadržaj se lakše konzumira na manjim zaslonima. Interaktivan sadržaj, poput: webinara, kvizova, kalkulatora, virtualnih tura i slično, imaju 47% više pregleda od ostalih sadržaja na web sjedištu. On se više ističe i korisniji je od preostalog sadržaja, pa stoga i ne čudi što se pregledava u tolikom broju. Glavno pitanje koje si trebate postaviti prije početka kreiranja sadržaja u svojoj web trgovini je: kakav sadržaj da stvaram u svojoj web trgovini. U pomoć možete pozvati i svoje korisnike putem anketa, provjeriti konkurenciju i doći do ideja putem vlastitog iskustva. Česte su situacije kada korisnici samo istražuju određene teme bez želje i potrebe za kupovinom. Kad u takvoj fazi primijete vaš sadržaj i počnu vas pratiti, prije ili kasnije će doći i do vaših proizvoda, jer su već stvorili pozitivnu sliku o vašem brendu. Tada ste osvojili kupca zahvaljujući dobro izvedenoj sadržajnoj strategiji.

I na kraju pratite izvedbe svojih sadržajnih strategija i putem ih prilagodite svojoj publici. Jer alati za analitiku ne služe samo za provjeru prihoda. Obratite nam se s povjerenjem!