Zašto je važno koristiti dvofaktorsku autentifikaciju (2FA)?

Dvofaktorska autentifikacija je sigurnosni proces koji omogućuje dva različita koraka provjere valjanosti za verifikaciju. Taj proces služi kao bolja zaštita korisniku i resursu kojem korisnik želi pristupiti. Dvofaktorska provjera autentičnosti pruža višu razinu pouzdanosti od metoda koje se oslanjaju na jednofaktornu provjeru koje se najčešće provode samo lozinkom ili kodom. Dvofaktorske metode najčešće koriste lozinku i sigurnosni token, a u posljednje vrijeme sve češće (uz lozinku) biometrijske načine provjere: otisak prsta ili skeniranje lica. Ovaj dodatni nivo autentifikacije korisnika otežava hakerske napade na mobilne uređaje i računala.

Koji su faktori provjere autentičnosti?

• Faktor znanja – faktor koji zna korisnik, poput PIN-a ili lozinke.

• Faktor posjedovanja – sigurnosni token, mobilni uređaj ili identifikacijski dokument

• Biometrijski faktor – otisak prstiju, prepoznavanje lica ili glasa

• Faktor lokacije – označava mjesto sa kojeg se vrši autentifikacija, geografski izvor ili IP adresa Treba spomenuti da se kod dvofaktorske autentifikacije najčešće koriste prva tri faktora.

Sigurnost dvofaktorske autentifikacije

Takva autentifikacija je sigurnija od autentifikacije jednog faktora. Kao što smo već naveli, otežava pristup hakerskim napadima i dovoljna je zaštita za vaše online račune. Ako vas na primjer, pokušaju navesti nekom phishing porukom da unesete zaporku, korištenjem 2FA se ne mogu prijaviti na vaš račun.

Kako se koristi 2FA?

2FA postavlja sigurnost vašeg računa na novi nivo sigurnosti. Do sada je bilo zastrašujuće koliko su cyber kriminalci mogli lagano prodrijeti u vaše račune i ukrasti podatke. 2FA pomaže u tome da budete sigurni kako u tim slučajevima nema mogućnosti ulaska u vaš račun, čak i ako se domognu podataka za logiranje. 2FA to postiže tako što u logiranje uključuje nešto što samo vi posjedujete. Kao što smo već naveli, navedeno može biti kombinacija PIN-a, lozinke, koda ili odgovora na sigurnosno pitanje. Takvu sigurnost možete postići putem stvari koju posjedujete, kao što su: mobitel, pametna kartica, lozinka ili kod poslani na vaš email. Isto tako putem vaših biometrijskih faktora (otiska prstiju ili prepoznavanja lica). Dvofaktorska autentifikacija radi slično kao postojeća procedura za logiranje. Jedina razlika je dodavanje jedinstvenog dijela informacije u kombinaciji sa korisničkim podacima i lozinkom.

Prednosti dvofaktorske autentifikacije:

Unaprijeđena sigurnost – 2FA dodaje nivo sigurnosti na vaš račun. Navedeno se odnosi na nemogućnost upada u vaše podatke čak i kad se hakeri domognu vaših podataka za logiranje. U takvim situacijama je 2FA iznimno korisna. Poboljšava korisničko iskustvo – sigurnost koju pruža takva autentifikacija korisnicima, oslobodit će ih straha od ostavljanja svojih podataka. Zbog toga će se više vraćati u takvu Internet trgovinu, bez odlaska konkurenciji.

Zašto je 2FA toliko važna?

U današnjem svijetu u kojem se povezujemo sa mnoštvom podataka na svakodnevnom nivou, važno je da svojim korisnicima ponudite neophodne sigurnosne varijable koje ih mogu zaštiti od bilo kakvih neugodnosti. Iako se ne može tvrditi kako je sto postotno sigurna, ona daje značajan nivo sigurnosti. Iako se može na prvi dojam činiti kako dodatni korak opterećuje vaše korisnike, navedeni oblik zaštite koju pruža će im znatno više značiti. U konačnici korisnici time dobivaju potvrdu kako vam je stalo do njih i njihove zaštite.

Kako sve više potrošača naručuje putem interneta, trgovci moraju povećati sigurnost svoje web trgovine, pazeći da proces pregledavanja i naplate bude besprijekoran za potrošače i zaštićen od rizika od prevara.

Unesite vremenski osjetljivu dvofaktornu autentifikaciju (2FA), zaštitni sloj za proces prijave.

Jedan od načina na koji su trgovci pokušali zaštiti svoje kupce od pametnih prevaranta jest povećanje složenosti lozinki računa. Mnogi sada zahtijevaju od kupaca da koriste složenu kombinaciju velikih i malih slova, brojeva i posebnih znakova kako bi zaštitili račune od prijevare. Ali ni to nije dovoljno: kupci su skloni ponovnom korištenju lozinki, a samo jedno kršenje može dovesti do kompromitiranja više računa.

Dvofaktorska autentifikacija cijeli proces čini puno jednostavnijim i sigurnijim.